Warunki korzystania z „Serwisu Informacji Prawnej” przez członków Stowarzyszenia
- Korzystanie z Serwisu Informacji Prawnej przysługuje bezpłatnie członkom Stowarzyszenia opłacającym na bieżąco składki członkowskie;
- Serwis Informacji Prawnej umożliwia uzyskanie ogólnej informacji prawnej w przedmiocie zagadnienia objętego pytaniem;
- Pytania kierowane do Serwisu Informacji Prawnej powinny być formułowane problemowo i ogólnie, w sposób nie pozwalający na identyfikację sprawy lub osób;
- Pytania kierowane do Serwisu Informacji Prawnej nie powinny zawierać danych osobowych osób trzecich;
- Odpowiedzi na pytania kierowane do Serwisu Informacji Prawnej nie stanowią pomocy prawnej w rozumieniu odpowiednich przepisów o świadczeniu pomocy prawnej przez radców prawnych lub adwokatów;
- Korzystanie z Serwisu Informacji Prawnej oznacza wyrażenie zgody na publikację zadanego pytania oraz udzielonej odpowiedzi. Opublikowanie pytania nie wiąże się z upublicznieniem żadnych danych identyfikujących pytającego;
- Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru publikowanych pytań wraz z udzielonymi odpowiedziami;
- Odpowiedzi na pytania kierowane do Serwisu Informacji Prawnej zawierać będą ogólną i zwięzłą informację o przepisach prawa dotyczących problemu poruszonego w pytaniu i ewentualne rekomendacje dotyczące dalszego badania aspektów prawnych w zakresie zadanego pytania.
Czy pełnomocnik na walne zebranie – zgodnie ze statutem – może udzielić dalszego pełnomocnictwa?
Opinia i instrukcja dla brokerów w zakresie stosowania przepisów o podatku VAT po 1 lipca 2017 roku
W związku z dużym zainteresowaniem oraz licznymi zapytaniami Członków Stowarzyszenia odnośnie nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług w stanie prawnym po 1 lipca 2017 roku publikujemy opinię odpowiadającą na pytanie „ Czy broker może w związku z prowadzoną działalnością w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego i w jakim zakresie korzystać ze zwolnienia swoich usług od opodatkowania podatkiem od towarów i usług w stanie prawnym po pierwszym lipca 2017 r.” oraz instrukcję dla brokerów w zakresie stosowania nowych przepisów. Opinia i instrukcja przygotowane zostały przez Kancelarię BMSP Boryczko Malinowska i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni, współpracującą ze Stowarzyszeniem.
Aby pobrać pliki zawierające opinię i instrukcję, należy kliknąć w poniższy link i zalogować się.
Czy broker ma obowiązek zgłoszenia bazy do GIODO?
Czy możliwe jest stworzenie spółki partnerskiej pomiędzy brokerami w świetle akt przepisów prawa? A inne spółki osobowe?
Czy broker lokujący swoje ryzyko w towarzystwie ubezpieczeniowym ma prawo do kurtażu? Wyjaśniam,że pod pojęciem swoje ryzyko rozumiem ubezpieczenie oc brokera ,które zawarłem dla swojej firmy.